torsdag 22 februari 2018

Magsjuka

Det går bara runt, runt.
Sedan börja av december har jag varit hemma med magsjuka, eller vad man skall kalla det?
Knasig mage, illamående...., hur många gånger som helst.
Fem eller sex ggr minst. Jag skojar inte.
Jag som skryter med att jag aldrig blir magsjuk, har fått min beskärda del de senaste månaderna.
I dag är det dags igen.
Illamående, ingen aptit, ont i magen, känslan av att ha en spya i halsgropen hela tiden (ursäkta mitt äckliga inlägg).
Kan det vara psykiskt?
Jag menar att jag mår psykiskt dåligt och då lägger kroppen också av?
Ja, inte vet jag? Jag leker amatörpsykolog här.
Varför skall jag helt plötsligt, efter 35 år i förskolans värld, åka på varenda maginfluensa som går annars?
Nu börjar det bli riktigt pinsamt att ringa in mig sjuk till jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar