torsdag 13 juni 2019

Livet just nu

I tjugo dagar har jag tagit ut närståendepenning från Försäkringskassan för att kunna hjälpa min Ludwig här hemma.
Fredagen den 31 maj skrevs han in på Hospis då hans smärta blev för stor för att kunna klara sitt liv här hemma.
Jag är numera heltidssjukskriven och jag åker till honom varje dag och flera gånger per dag.
Nu när vi köpt en ny bil så kan han följa med ut på små utflykter och jag försöker få ut honom ofta.
Att ta en tur till Gränby för att kolla på människor, ta en kopp kaffe och shoppa lite är bra för både kropp och själ.
I dag åkte vi tur och retur till Hållen bara för att konstatera att han INTE kan gå i trappen och för att bli helt uppäten av mygg.
Men det var mysigt ändå. Åka ståndsmannamässigt i vår nya Range Rover och käka lunch på Subway’s drive in i Tierp.
I tisdags åkte vi hem hit och invigde vår nya reclinerfåtölj och åt middag med Ida, Knut och Natasha.

Syskonkärlek❤️❤️


Om det är någon som tror att dagarna går långsamt och att vi har långtråkigt så har den fel.
Det finns inte nog många timmar på dygnet.
Jag önskar vi hade tid och ork att göra mer saker tillsammans.

När jag inte är hos honom så brukar vi prata via messenger. Det blir roligare med filter 😊




3 kommentarer:

  1. All kärlek åt Er❤️❤️❤️
    Så underbart att höra att ni aktiverar Ludde��
    Här kommer styrkekramar från Björn o Cissi��❤️

    SvaraRadera