tisdag 23 november 2021

Slut på batteri!

Hittar ingen laddare någonstans.
Mina batterier är slut.
Jag jobbar och sedan är jag på rött. Vet inte hur jag skall göra för att ladda mina batterier?
När jag kommer hem så sätter jag mig ner och sedan sitter jag där hela kvällen.
Hundarna får en sväng runt kvarteret men det är knappt att jag orkar det ens.
I dag skall vi bära ner lite grejer i källaren och sedan skall jag vika lite tvätt. 
Detta känns som ett oöverstigligt berg.
Du kunde lika gärna frågat mig om vi skall flytta och sedan springa ett maraton.
Det låter lika jobbigt i mina öron.
Är det bara jag som är på minus den här årstiden?
Inte ens julen lockar som förr.
Allt känns jobbigt. 
Det enda positiva just nu är att jag håller på att bli sockerfri…. igen…. för femtioelfte gången.
Så har jag börjat prenumerera på MyMovo.
Träningspass i paddan och telefonen, men jag har inte kört ett enda pass ännu.
Hittar som sagt ingen energi. Fast jag vet ju att motion ger energi, så det är ju en dum ursäkt.
Så! Nu har jag klagat en stund. Kram och en skön kväll önskar jag dig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar