fredag 21 juli 2023

Morgon efter morgon

Varje dag hela sommaren, med några få undantag, har börjat så här. I en stol, på bron, med en kopp kaffe i solen.


Även om det har regnat här också så är det ingenting mot för vad folk klagar på.
Det verkar som om Hållen är solsäkert i år.
Det är precis lagom varm också. 20-22° och sedan sol på det, då njuter jag. Inte för varmt för då står jag inte ut.
Läste att tokiga svenskar köper sistaminuten resor ner till Sydeuropa nu när det är så hett?!?! Vem vill ha 40°C?? Inte jag i alla fall.
Jag brukar inte sitta i solen, men en stund så här på morgonen, innan solen blir för het så njuter jag av solens strålar. 
Om bara en liten stund blir det för varmt och då brukar jag flytta mig till altanen på baksidan där det är skugga i några timmar till.
Men just nu njuter jag av solen, av morgonen, av fågelkvitter, av sommaren.
När snön ligger djup är det dessa mornar som jag kommer att leva av.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar