söndag 24 augusti 2014

Söndagskväll i Hållen

Vi åkte tillbaka hit till Hållen i dag.
Vi hade ingen lust att åka hem till stan.
Vi tog en promenad i skogen, åt en god middag och nu sitter vi bara här och njuter av de sista timmarna på den här helgen.
Jag målade en tavla i em.
Det är så jäkla roligt att måla. Jag kan inte sluta.
Jag längtar redan till nästa helg när jag får komma hit och måla igen.
Det är så mörkt och tyst här ute på landet, jag slutar inte fascineras av detta.
Tystnaden trycker på trumhinnorna. Man sover som en stock här ute.
Helgen gick alldeles för fort.
Vi skall försöka få en semestervecka här ute lite senare i höst. Då skall jag bara ta långa skogspromenader, måla och läsa.
Vi måste "göra vinter" här ute också och då kan väl första veckan i oktober vara passande att göra det på. 
I dag är det fyra månader till julafton. Jag längtar till jag får adventspynta här i huset. Det kommer bli supermysigt att fira jul här ute i Hållen.
Nu ska jag bara sitta här och tänka tills det är dags att gå och lägga mig.
Man tänker så bra här ute.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar