fredag 15 augusti 2014

Sibirisk katt

Du som läste min blogg i somras kanske kommer ihåg att jag blev kär i grannens kissekatt.
Nu har hon flyttat till Skärplinge och jag saknar henne.
För första gången i hela mitt vuxna liv så kan jag inte släppa tanken på att skaffa mig en katt.
I går googlade jag på en ras som många allergiker tål.
Nämligen Den Sibiriska katten.
Nu har jag fått kontaktuppgifterna till ett testhem här i Uppsala.
Dit kan man åka och testa om man är allergisk.
Man är där en timme och gosar med katterna och sedan kan man håra ner ett örngott och ta med sig hem.
Om man kan sova på det örngottet över natten utan att få en allergisk reaktion så tål man just den kattrasen.
Det kan ju vara värt att pröva i alla fall.
Nu kan jag verkligen inte släppa tanken på att kanske kunna skaffa mig en katt så småningom.
Jag får ta med mig Knut och Ludwig, eftersom de också är allergiska.

"Lille katt, lille katt, lille söte katta..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar