fredag 15 maj 2015

Upp å jobba

I dag är nästan alla lediga utom jag.
Det känns trögt att ta sig upp ur sängen och åka i väg när gubben får ligga kvar och snusa i sängen.
Länge skall jag jobba också. Stänga förskolan.
Men sedan åker vi till Hållen.
Härligt!
I morgon skall vi gräva ner en 32 meter lång syrénhäck. Vi har köpt 110 plantor och 800 L jord.
Vi har är ett gediget arbete framför oss. Nu hoppas vi bara på att det inte skall regna och att det går lätt att gräva.
Man skall gräva ca 50 cm djupt och vi hoppas verkligen på att det inte bara är grus och sten under gräsmattan.
Både jag och Jonny har ju ont. Han i sin relativt nyopererade arm och jag i mina händer.
Det blir som när en lam leder en blind.
Men vi har bara denna helg på oss att fixa häcken om den skall komma upp innan semestern.
13 och 14 Juni är vi också lediga men då tänkte vi möblera om lite inomhus. Fixa nya sängar och göra i ordning i källaren.
Kalendern är fullspäckad nu fram till semestern. Då har vi inget planerat och det skall bli jätteskönt.
Det skall bli härligt att jobba lite med kroppen i helgen också. Att gräva ett 32 m långt dike som är 50*50 cm djupt och brett. Hur svårt kan det vara?
Nästa vår kanske vi har en fin syrénhäck med lila vackra Bondsyréner mellan oss och grannen. Det kommer att vara jättevackert.
Plus att vi får det lite mer avdelat och insynsskyddat.
Ahh!
Man kan nästa känna doften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar