torsdag 12 maj 2016

Nu och då

Om tre månader fyller jag 50 år.
Jag känner mig inte så gammal. Hur ska man vara när man är 50 år?
Man skall väl bara fortsätta vara sig själv, tänker jag.
Jag har inte så många tvångstankar kring min ålder men visst nojjar jag ibland.
T ex när man skall gå ut på krogen, då kan jag tänka att jag är alldeles för gammal. Jag tror att folk tror att jag är en sån där äckeltant som är ute och flirtar med småkillar. När jag egentligen bara vill hänga, ta en öl och snacka lite med folk.
Kläder är också svårt. Skall jag börja använda plisserad kjol och knytblus nu?
Hur skall man sminka sig? Vilka smycken kan man ha? Skall jag ta fram mammas pärlcollier kanske?
Haha! Nä, det är klart att jag skall fortsätta vara bara Maggan utan att ändra på mig. Men tankarna finns ju där.
Hittade en bild på min farmor från hennes 50-års dag.
Tror hon var född 1905 så detta är väl 1955 då, antar jag.
Jag vill ju tro att jag ser lite yngre ut nu än vad hon gjorde då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar