tisdag 10 maj 2016

Sommar med Ernst

Sitter och glor på gamla repriser av Ernst på SVT play.
Jag blir inspirerad av honom. Det är många som irriterar sig på honom, men inte jag.
Jag tycker att han ger inspiration. Allt han gör är inte vackert, en del saker är ju rent av skitfula, men det spelar ingen roll för i det stora hela så får man en massa idéer av honom.
Nu håller jag på och kollar på det första avsnittet från 2008.
Män som irriterar sig på Ernst är bara fåniga, tycker jag. Det visar bara hur hotade de känner sig av hans avslappnade attityd till könsroller osv.
En man som kan sy och laga mat, duka och hänga upp gardiner. 
Dessutom skall han gå barfota överallt med sina brunbrända fötter..... Nä, då blir våra gubbar irriterade och stänger av tv:n.
Fast inte min gubbe, han är mer som jag. Kollar gärna på Ernst program, köper inte allt han gör men låter sig inspireras.
Om jag hade ett gammalt hus som skulle renoveras så skulle jag lita mest på Ernst av alla som inreder på tv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar