tisdag 20 december 2016

2017

Snart börjar ett nytt år.
Jag undrar vad det bär i sitt sköte?
Det bara MÅSTE bli bättre än 2016. Detta år går nog till världshistorien som Maggan Munthers sämsta år ever.
Det är tur att man inte vet i förväg vad som komma skall.
Nu låter jag som pessimisternas pessimist, det vet jag, men just nu orkar jag inte med fler hemskheter.
Jag vill komma tillbaks till den där glada Maggan som jag var en gång i tiden. Hon som skrattar istället för att gråta. 
Hon som orkar ta tag i saker och ting.
Just nu ligger jag bara på soffan med huvudet fullt av hemskheter.
År 2017 måste bära med sig trevliga saker till mig. Jag skall göra vad jag kan för att komma upp på land igen istället för att ligga här och drunkna.
Det finns bara en person som kan göra den förändringen för mig och det är jag.
Jag vet ju det, men ändå är det så svårt.
Nu sitter jag här med en tom almanacka framför mig. Den vill jag fylla med roliga saker. Jag skall försöka göra det för min skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar