tisdag 22 augusti 2017

Sjuk och fet

Eller sjukt fet.....eller fett sjuk.
Whatever...
Vaknade i går morse och kände en liten, liten knöl i halsen.
Tänkte att detta måste ju vara ett skämt. Första dagen på jobbet på flera månader och jag vaknar upp och känner mig sjuk?!
Jobbade hela dagen och i natt blev det värre.
Jobbade ändå hela dagen i dag men nu kan jag nog inte ljuga för mig själv längre.
Om inget mirakulöst händer i natt så måste jag nog stanna hemma från arbetet i morgon. Jag håller nämligen på att hosta lungorna ur mig och halsen bränner som eld.

Var på AKH(arbetsklädsvaruhuset) i dag.
Vi skall få nya regnkläder på jobbet, så jag och en kollega åkte dit för att prova ut rätt storlek.
Jag skulle även få en huvtröja och nya vinterbyxor. Kläder som de andra fick när jag var sjukskriven.
Men det var lättare sagt än gjort. De hade inga vinterbyxor i min storlek så de får specialbeställa ett par till mig.
Inte ett enda par i min storlek. Herre Gud! Det måste väl finnas tjockare bygggubbar än jag som kommer dig för att handla arbetskläder?
-oj, du är visst större än du ser ut, sa tjejen som hjälpte mig.
Var det en komplimang? Eller skall jag ta illa upp?
En sak är säker och det är att jag måste försöka göra något åt min vikt....
.....igen...
Det midjemåttet som hon visade mig är inget att skratta åt.
Hon frågade också om jag ville följa med på Herbalife möte med henne nästa vecka. Men då blev jag lite sur och sade bestämt nej.
Tänk vad man får vara med om när man är tjock!?



1 kommentar:

  1. 💞Uschdå krya på dig❣️Maggan min fina vän du har fixat vikten förr, det är svårt när stressen äter upp dig😥den tiden kommer, puss älskar dig🌸💞🌸hälsa familjen.

    SvaraRadera