söndag 19 november 2017

Flytt en femtioåring och en söndag.

I går gick flytten för två av mina söner.
Knut flyttade till sin nya lya och Ludwig flyttade in i hans gamla.
Med god hjälp av familj och vänner gick allt geschwint.
Mellan 9-14 höll de på och sedan var det dags för flyttpizza.
Jag var i Knuts gamla lägenhet och städade med Ida hela dagen.
Kom hem straxt före kl 16 och kl 18 bar det iväg på femtioårsfest till Victoria.


Det var en redig fest som kändes i både kropp och knopp i dag.
Tack Victoria❤️

Söndagen har jag tillbringat på Rusta, Mio och IKEA.
Sönerna handlade men själv kom jag hem tomhänt.
Ovanligt, må jag säga.
Nu är jag precis hemkommen från Knut. Jag har hjälp honom att få upp gardiner och tavlor.
Vi pratade och skrattade, han bjöd på kaffe och jag trivdes.
Det är roligare att vara där än att fixa iordning här hemma.

I dag är det tjugofem år sedan min far gick bort.
Det känns både kortare och längre tid än så.
Saknar honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar