onsdag 3 april 2019

60- tal

Nu är jag helt inne på 60- tal här hemma,
De nya köksstolarna påminner lite om 60-tal och då har jag hakat på med gardiner, pannlappar och kökshandduk ur designserien Picknick av Marianne Westman.
Hade gärna köpt något fat eller skål också men det kostar ju skjortan.
Får se om man ramlar på något på någon loppis framöver kanske?
Har hängt upp en gammal tavla från mitt barndomshem också. Den har hängt hemma hos föräldrarna så länge jag kan minnas och säkert innan dess också. Det skulle behövas en ny ram, men annars tycker jag att den är fin och att den passar hos oss just nu. Det är roligt att inspireras av sin barndom och hitta saker i förrådet som man aldrig trodde att man skulle ta in i sitt hem igen.


Jag har hittat en tapet som jag skall sätta på väggen bakom soffan också.
Mönstret är väl lite 60-tal, eller hur?


Den kommer hur som helst att passa till möblerna och det kommer bli mysigt med lite färg på de annars helvita väggarna.
Att göra om lite här hemma håller mig sysselsatt i tanken och då kan jag gå in i mig själv för en stund och tänka på saker som färger, tapeter och inredning.
Det är skönt och det ger mig energi.
Någon som har en skål, ett fat eller något annat ur serien picknick så får du gärna sälja den till mig ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar