onsdag 10 april 2019

Dagarna de går och går...

...efter varandra.
Denna vecka får Ludwig strålbehandling varje dag. En av tumörerna sitter så illa att den stänger blodflödet till benen, därav svullnaden i ben och fötter.
Kan de stråla ner den så kanske svullnaden ger med sig.
Hoppas, hoppas.
Jag har haft huvudvärk tre dagar på raken nu. Det är min nacke dom spökar. Borde gå och få massage.
Would have, could have, should have...
I går shoppade vi lite på IKEA.
Köpte lite smått och gott till vår nya look här hemma. Blått och guld.




Jag har målat ramen på pappas gamla tavla också. Det blev jättebra, tycker jag. Färgerna på ramen lyfte fram motivet på ett helt nytt sätt.

Ja, det är lite sån’t jag pysslar med här hemma mellan sjukhus och hemvård. 
Det är skönt att låta hjärnan tänka på annat, så som färger och inredning.
Snart är det dags för tapetsering och nya gardiner också. Längtar efter att få det lite mysigare och mer ombonat.
När det är kaos inombords är det skönt att få lite ordning och reda utombords.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar