måndag 12 september 2022

Uppsalabor i september

I 21 år har jag bott i Uppsala och varje sensommar/ höst tänker jag samma sak. ”hur klär sig folk i Uppsala egentligen?”
I morse på min hundpromenad så hade skjorta och byxor på mig. Det var 18° ute så jag blev lite varm på min promenad. Jag mötte en tjej med shorts och t-shirt, en kille på cykel med svart duntäckjacka, mössa, halsduk lindad runt hals och upp över halva ansiktet samt vantar, en man med shorts, t-shirt och en stor halsduk, en kvinna i lång täckkappa osv osv
Ja, du förstår vad jag menar….. 
18°C är lika varmt som en skön sommardag i Jämtland och här nere tar vissa människor på sig full vintermundering!? 
Jag slutar aldrig förvånas.
Tycker folk här nere verkligen att 18°C är kallt?!?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar