onsdag 4 oktober 2023

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Ja, nu är jag tillbaks i stan efter en härlig vecka i Hållen.
Det blev inte riktigt som vi tänkt men det blev bra ändå….. kanske  t om bättre för vi ”fick” dit en diskmaskin.
Som jag har saknat en sådan där ute. När vi är familjen och gäster så är det för jäkla tråkigt med all disk som blir.
Men nu är den på plats och ingen är lyckligare än jag.

Vi åkte också på MIO och köpte en hänghylla över köksön. Det blev också jättebra. Eftersom vi snodde nästan hela kastrullskåpet till diskmaskinen så behövde vi någon annanstans att hänga stekpannor och kastruller. 

Jonny slet som ett djur med att få in all ved. Det blev supersnyggt i bastun när han byggt sin vedhylla eller vad man kan kalla det.

Ja, han är bara bäst min man.

Vi gjorde en massa annat också. Jag städade alla köksskåp och kökslådor, vi bytte plats på taklampor och trimmade i trädgården. Dessutom så var jag barnvakt till Alfred för första gången. 
Föräldrarna åkte för att köpa bil så jag och Alfred var själva i flera timmar på lördagen.
Det gick jättebra men farmor var trött när de kom tillbaks. Jag har glömt bort hur intensivt det är med små barn. De kräver din odelade uppmärksamhet hela tiden. Förutom de 45 minuter som han sov, men då var jag tvungen att äta och plocka undan i köket.




Men det var roligt och jag längtar redan till nästa gång.







1 kommentar:

  1. Bra jobbat ❤️och så den lilla skatten❤️

    SvaraRadera