tisdag 19 mars 2024

Fettfobi och kroppsmobning

Christer Lindarw har varit på Grand Canaria. Där har han tagit kort på människor runt poolen och gjort detta inlägg på sin Insta Story.

Jag snodde detta från @karinkajjan
Christer svarar kritiken med: äh, folk har ju ingen humor.
Tänk om det var mig som han smygtagit kort på och lagt ut på sin Insta?! Han som är känd och säkert har många tusen följare. Jag hade blivit förtvivlat ledsen och arg! Att jag inte bara får vara ifred på min semester….
Jag kan visst skoja om min övervikt, mina nära och kära med. Jag har humor, jag tål skoj och skämt, om de är skojiga.
Detta är väl inte ett dugg roligt!? Detta är ju bara vuxenmobbning och trakasserier.
”Tjockast vinner, jag flyr”
Vad flyr han ifrån? Tror han att vi smittas?
En vuxen man ligger vid poolen och tar kort på tjocka kroppar…. Varför?!!
Endast de som har ett BMI under 25 får åka på charterresa till Grand Canaria, eller?!?
Så att inte smala människor skall bli så äcklande?!?
Tänk om jag äcklas av tunnhåriga bögar då?!?
Ja, jag blev jävligt provocerad av detta. Fyfaan vad arg jag är.
Att inte vuxna människor 2024 har kommit längre i sin utveckling. Att inte alla människor skall få finnas och synas. Det gör mig ledsen💕

(P.s nej, jag är inte homofob. Det var bara ett exempel på hur dumt det är med mobbing)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar