tisdag 26 mars 2024

”Farmor” på skolan

Jag har tackat ja till att vara med i ett litet projekt som startat på skolan där Knut jobbar, på Uppsala Enskilda Skola. 
Vi är några kvinnor som har svarat på deras annons om att komma och vara ”farmor” på skolan. De söker en ”farfar” också, men ingen man har svarat. 
Vi kommer helt ideellt till skolan, så det finns inga måsten.
Vi får komma när vi vill och bara vara med som ett extra stöd och en extra vuxen i skolbarnens vardag.
Förra veckan var jag i en trea när vi pratade om Rocka sockorna. 
I morgon skall jag komma och vara tre timmar i klass 1A.
När jag blivit lite varm i kläderna då kan jag hitta på lite egna saker att göra med barnen. T ex läsa, tänk vad roligt om jag kunde starta en bokklubb tillsammans med några av de äldre barnen!?
Jag kan pyssla och kanske lära ut lite gamla lekar, saker som jag själv gjorde när jag gick i skolan. Hoppa twist, byta bokmärken…. mm mm.
Haha faan vad gammal jag är 😊


P.S Kommer du på någon lek eller pyssel som vi gjorde ”förr i tiden”? 😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar