onsdag 24 juni 2026

Första dagarna på vår semester

​I måndags kom vi till westerqwarns ställplats i Kolbäck utanför Västerås. Per och Anita har redan där och de bjöd på grillmiddag.  

I går firade jag och Jonny 36-årig bröllopsdag. Mysig dag utanför husbilen med bubbel och tapas. Middag åt vi på restaurangen. Wallenbergare med gott Amarone och en lemon cheesecake till efterrätt. 



I dag drar vi mot nya äventyr.


lördag 20 juni 2026

Midsommaren 2026

​Tack alla inblandade för en fantastiskt trevlig midsommarafton.

Mat och dryck, sång och musik, lekar och spel. Allt som hör en midsommar till fick vi i går. 

Det började med sillunch och slutade med kareoki på loftet. 

Lekarna slutade med att Knut klev ut som årets vinnare. Grattis! 

Trots ett späckat schema så hann några  med att bada också.

Här kommer lite bilder huller om buller.


onsdag 17 juni 2026

I Göteborg

​Förra fredagen tog vi ledigt, lämnade hundarna hos Knutte och drog till Göteborg.

Där landade vi kl 14.00. Öppnade en flaska bubbel på terassen och käkade middag på hotellets restaurang innan vi tog en ”Bulle” till Scandinavium. 


Där fick jag äntligen se den efterlängtade konserten/showen/upplevelsen med den österrikiske violinisten och dirigenten André Rieu.

Vilken fantastisk upplevelse! Om ni någon gång får chansen att se detta så tveka inte, gör det bara! Vi skrattade och nästan grät. Vi var så uppfyllda av glädje när vi lämnade efter närmare tre timmar.

För att få lite balans i tillvaron så avslutade vi kvällen på Rockbaren som låg precis bredvid vårt hotell.


På lördagen shoppade vi och åt lunch på Avenyn.


På eftermiddagen tog vi oss ut till Hisingen till Mats och Ulrika. De bjöd på en fantastisk kväll med underbar mat och roligt sällskap. Tyvär tog jag inte en enda bild där, men du får tro mig utan bildbevis.

Vi avslutade lördagen med varsin drink i takbaren bredvid vårt rum.


På söndagen åkte vi hem genom ett regnigt Sverige. Tack för allt Göteborg,


söndag 24 maj 2026

Årets premiärtur

​I fredags åkte vi ut med Charlie på årets första roadtripp. Den tog oss ända till Torshälla utanför Eskilstuna. Vi landade på Mälarbadens camping ca kl 16,00. Härligt varmt och soligt fick vi hela kvällen. Vi åt goda ostar och charkisar till middag. 

På lördagen fick vi också sol. Vi tog en promenad med hundarna och kollade in badet. Det var 16° i vattnet men vi badade inte, det är alldeles för kallt för oss. 

Vi surrade en stund med grannarna på eftermiddagen. När det var dags att grilla vår middag så kom regnet. Men det slutade lika fort som det började så vi kunde gå ut och grilla till slut. Oxfilé, majskolvar, en tomat/ sparrisröra med parmesan och sås gjord på ajvar och crème fraiche. Gott!!

Nu sitter vi och äter en sen frukost utanför husbilen. Solen skiner och vi tar det lugnt. 

Packar och åker hemåt om ett par timmar. Vi njuter av campinglivet en stund till.