lördag 27 juni 2026

Nu är vi i fucking Åmål.

​I går landade vi på en liten camping vid Mälarens västra strand. Vi står vid vattnet med fin utsikt över Mälaren. Samtidigt som vi äntligen fick gräs istället för grus framför bilen. Vi kunde sätta upp vårt hundstängsel så att hundarna kan röra sig mer fritt. Natten till igår vaknade Lilla My och höll oss vaken hela natten. En duktig kvinna på en djuraffär i Säffle sålde på mig en spray med lugnande effekt på hundar och i natt har vi alla sovit som små grisar. 

Igår blev det grillmiddag vid husbilen. Vi hade tagit med oss fint kött hemifrån och till det blev det kokt potatis, gräddsås och en sallad. Äta på restaurang är inte alltid godast🍽️



Jag och Jonny avslutade kvällen med en sängfösare vid bilen.


I dag åker vi inte vidare utan stannar här i Åmål en natt till. Vi tar oss en promenad in till centrum lite senare. Det är tydligen något slags Åmålkalas där inne i dag. Vi hoppas på att kunna äta en bit mat och ta oss en öl. 


fredag 26 juni 2026

Semestern fortsätter

​Vi åkte från Westerqwarn till Sjötorp, sedan vidare till Hammarö i Vänern. Hittade en mysig ställplats vid en marina.Där fanns ett fiskerökeri med restaurang samt en liten affär med chark och färska skaldjur. 

Vi köpte räkor och havskräftor med oss och åt utanför husbilen. 

Senare på kvällen gick vi till vattnet. Där kunde Jonny fiska medan vi andra knäckte ett bubbel. 


Nu åker vi till Åmål.

Fucking Åmål…..

onsdag 24 juni 2026

Första dagarna på vår semester

​I måndags kom vi till westerqwarns ställplats i Kolbäck utanför Västerås. Per och Anita har redan där och de bjöd på grillmiddag.  

I går firade jag och Jonny 36-årig bröllopsdag. Mysig dag utanför husbilen med bubbel och tapas. Middag åt vi på restaurangen. Wallenbergare med gott Amarone och en lemon cheesecake till efterrätt. 



I dag drar vi mot nya äventyr.


lördag 20 juni 2026

Midsommaren 2026

​Tack alla inblandade för en fantastiskt trevlig midsommarafton.

Mat och dryck, sång och musik, lekar och spel. Allt som hör en midsommar till fick vi i går. 

Det började med sillunch och slutade med kareoki på loftet. 

Lekarna slutade med att Knut klev ut som årets vinnare. Grattis! 

Trots ett späckat schema så hann några  med att bada också.

Här kommer lite bilder huller om buller.


onsdag 17 juni 2026

I Göteborg

​Förra fredagen tog vi ledigt, lämnade hundarna hos Knutte och drog till Göteborg.

Där landade vi kl 14.00. Öppnade en flaska bubbel på terassen och käkade middag på hotellets restaurang innan vi tog en ”Bulle” till Scandinavium. 


Där fick jag äntligen se den efterlängtade konserten/showen/upplevelsen med den österrikiske violinisten och dirigenten André Rieu.

Vilken fantastisk upplevelse! Om ni någon gång får chansen att se detta så tveka inte, gör det bara! Vi skrattade och nästan grät. Vi var så uppfyllda av glädje när vi lämnade efter närmare tre timmar.

För att få lite balans i tillvaron så avslutade vi kvällen på Rockbaren som låg precis bredvid vårt hotell.


På lördagen shoppade vi och åt lunch på Avenyn.


På eftermiddagen tog vi oss ut till Hisingen till Mats och Ulrika. De bjöd på en fantastisk kväll med underbar mat och roligt sällskap. Tyvär tog jag inte en enda bild där, men du får tro mig utan bildbevis.

Vi avslutade lördagen med varsin drink i takbaren bredvid vårt rum.


På söndagen åkte vi hem genom ett regnigt Sverige. Tack för allt Göteborg,