lördag 29 september 2012

Delmål nummer ett

När man försöker gå ner i vikt så är det viktigt att dela upp viktnedgången i små portioner.
Eftersom jag vill gå ner 30 kg så kan det kännas ganska ouppnåeligt när man börjar sin viktminskning.
Man går ner ett par hg här och där och trettio kg verkar så väldigt långt borta, därför skall man sätta upp mål som är lite närmare.
Mål som inte är så svåra att nå.
I dag har jag nått mitt första delmål :)
Vågen har nu inte tre siffror före kommatecknet utan "bara" två.
Jag har nu gått ner 8,2 kg och du får ursäkta om jag låter mallig men....
....FY FAAN VAD JAG ÄR BRA!!
(inte så ödmjukt, jag vet)
I dag kommer jag att glida runt med ett leende på mina läppar och bara se fånig ut.
Man skall belöna sig själv när man når sina delmål och jag lovade mig en stoooor belöning när jag nådde mitt första delmål, nämligen nya kaffemuggar från BODUM.
Tror jag sticker och köper dem direkt.

8 kommentarer:

  1. Ja, jag har problem på din blogg. Det kom upp en logga in ruta och jag skickas vidare till en annan sida. Och bloggen är seg. Precis som min blogg var. Henrik sökte igenom hela min dator och det visar sig att instagramet på bloggen som gör detta. Så jag har tagit bort den. Och nu har jag inget problem längre :). Jag tror det är samma fel på din blogg. KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Mycket bra gjort! Klart du ska ge dig själv en (el fler) klapp på axeln.
    O de där muggarna...Älskar jag! /Malin (Jonnys kollega :-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin. Jag är jättestolt :)

      Radera
  3. Grattis till viktnedgång och fina koppar!

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat, 8 kg är rätt mycket det me, även om det bara var ett av dina delmål!

    SvaraRadera
  5. Tack Maria. Ja, jag är supernöjd.

    SvaraRadera