lördag 22 september 2012

Mardrömmar & en inkokt lax

Jag hade en hemskt verklig mardröm på morgonkvisten.
Jag ska inte ge mig in på detaljer men jag var glad att allt var som vanligt när jag vaknade.
Usch!
Jag förstår inte varför jag börjat drömma så hemska saker på sistone.
Men vilken tur att det bara var en dröm då och att det är härlig lördagsmorgon när jag vaknar :)
I dag kommer Knutte hem på middag så då blir det hans favoritmat. Inkokt lax med romsås.
Världens enklaste att göra.
Bara stoppa den tinade laxen med äpplen och lök efter du har saltat hela fisken ordentligt.
Slå in den i folie och stoppa in paketet i ugnen i 200 grader ca 45 minuter/kg fisk.
Dra av skinnet medan fisken ännu är varm och servera med potatis och en god sås. I mitt fall blir det romsås. Crème fraîche dom blandas med röd lök och röd rom. Knuttes favvomiddag sedan han var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar