fredag 28 september 2012

Hushållsnära tjänster

När jag kliver in genom dörren klockan 17.10 så snubblar jag INTE över 37 par skor!!??
Lukten av Ajax slår emot mig.
Diskbänken är alldeles blank och inte en extra pryl står framme.
Diskmaskinen står och diskar och låter så där hemtrevligt och på diskbänken står ett doftljus och brinner.
På balkongen är det dammsuget och inte en enda påse pant ser man.
Yngsta sonen står och ler.
I badrummet hörs musik.
Där står den andra sonen med skurtrasan i högsta hugg och skurar toaletten, den andra toaletten av två.
Han har plockat bort varenda ansiktsburk och varenda parfymflaska och skurat överallt.
Det luktar fräscht.
Hur underbart var det inte då att få komma hem och sätta igång med middagen i ett kök som var helt undanplockat och rent.
Hur skönt är det inte att sedan få sätta sig vid datorn med ett glas vin och skryta över sina underbara söner på bloggen så här.
Jag känner mig som en drottning med hushållsnära tjänster :)
Tack Calle och Ludde!
 Ni kan inte ens ana vad det betyder för en trött och utarbetad mamma att få komma hem till ett skinande rent hem.
Love you sååå scwetten rinn, som en viss annan mamma skulle ha uttryckt sig.
NÖJD!



6 kommentarer:

  1. Det är ju så man blir gråtmild~ grattis! <3

    SvaraRadera
  2. Se där - dolda talanger..:o) När jag försöker scrolla på din sida hamnar jag alltid på någon reklamsajt eller så ska jag skriva in ett lösenord för "adoptionscentrum" ...va??

    SvaraRadera
  3. ....adoptonsresan.blogg var det visst - fick upp rutan igen

    SvaraRadera
  4. Jag får oxå upp att jag ska skriva in lösen på nån adoptionsresa..knepigt..
    Fy farao..skryyt mer!!! :o) det är både du och dom värda... :o)vilka gofisar! :o)

    SvaraRadera
  5. Föresten..Linnéa och Thomas har en dam som kommer varannan vecka...lyx men det är faktiskt inte så dyrt..jag funderar starkt på att skaffa jag oxå.. :o)

    SvaraRadera
  6. Adoptionsresan var en blogg som jag följde. Nu har jag tagit bort länken. Bättre nu??

    SvaraRadera