måndag 24 september 2012

Dax å jobba

Nu när magen inte åker som en bergochdalbana så är det väl bara att ge sig iväg till arbetet med ett leende på läpparna.
Jag får ont i ryggen av att bara ligga hemma å lata mig. Jag måste röra på mig för att få igång blodcirkulationen.

Jag fortsätter min viktminskning och har nu snart nått mitt första delmål.
Det känns underbart skönt.
Jag ser mig själv i lite mindre kläder inom en snar framtid.
Fast först skall jag komma i de kläder som jag redan har innan jag kan börja handla kläder i ännu mindre storlekar.
Jag har två garderober jag. När jag kan ha den ena så är den andra förliten och när jag kan ha den halvan så är den andra halvan för stor. Så är det att vara en jojo-bantare.
Men förhoppningsvis så är nu jojobantningen ett minne blott. Jag hoppas att from nu kunna hålla min vikt. Jag vet ju som sagt precis hur man gör. Måste bara få in detta i min hjärna också.
Mitt mål är inte att bli någon sulfid utan att få bort den värsta övervikten, gå ner några klädstorlekar så att jag kan köpa kläder utan att behöva gå på tjockisavdelningen.
Enligt appens beräkningar så når jag min målvikt i mars 2013. Håller tummarna för det då.

Nä, här kan jag inte sitta å drömma jag har ju en tallrik med havregrynsgröt som väntar på mig ute i köket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar