torsdag 6 september 2012

Gissa om jag är trött? Du får tre gissningar. Ja, ja och ja.

Det är mycket på jobbet nu.
Många kollegor som är sjuka och många nya barn som skolas in.
Detta är buhuernas tid, som vi brukar säga.
Jag är lite trött i luvan när jag kommer hem på eftermiddagarna.
Det är en massa saker som jag borde göra här hemma men jag orkar inte, helt enkelt.
Dessutom så tar detta med kaloriräkning och motion en hel del energi också.
Jag får helt enkelt låta hemmet rasera lite om jag skall orka träna och tänka på vad jag äter.
Man kan inte göra allt på samma gång.
Men jag mår dåligt när jag ser allt som jag borde göra.
I dag har jag i allafall lagat god middag och sedan cyklat 1 mil.
Så liiiite duktig har jag varit i allafall.
På lördag kommer Knut och Gabriella hem så då kommer städningen att ske av sig själv för jag vägrar ha ett stökigt hem när jag får gäster. Även om det bara är son och flickvän.
Det är därför som jag bjuder hem gäster då och då, för att få det städat :)
Nu ska jag bara lata mig resten av kvällen.
Jag har 290 kalorier kvar att äta i dag så det kan ju bli ett mumsigt kvällsfika det.
Dinkelbrödet som jag bakade igår blev mumsigt.

6 kommentarer:

  1. Jag hade tagit det på en "giss". *L*

    AHZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi är väl ungefär lika trötta antar jag :)

      Radera
  2. Jag är oxå helt slut av nån anledning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu är det snart helg. DÅ får vi vila.

      Radera
  3. Jag har precis lärt mej att det inte behöver kosta skjortan att skaffa städhjälp. Kan vara värt art kolla upp kanske :))

    SvaraRadera