onsdag 21 november 2012

BIA - Bioelektrisk Impedans Analys

Jag har varit och mätt mitt kroppsfett i dag.
Det var väldigt intressant. Inte så roligt kvitto som kom ut men jag tänker att det hade varit ännu värre för två månader sedan. Positivt var att det visade sig att min våg här hemma visar minst två kg för mycket :)

Så här ser mitt kvitto ut:
Input
Body type - Normal
Gender - Female
Age - 46
Height - 168

Result
Fat % - 41,5%
Fat mass - 39,1 kg
FFV (fettfri massa, dvs muskler, skelett, vävnader, vatten mm) - 55,1 kg
Muscle mass - 52,3 kg ( vänadsmassa exklusive skelett)
Tbw(mängd vatten i kroppen) - 39,7 kg
Tbw% - 42,1 %
Bonemass (benmineralmängd) - 2,8 kg ( Det mesta de har mätt upp på en kvinna var 2,9 och det innebär att man har bra benstomme. Att man tränar och utsätter musklerna för ansträgning men det kan också vara ärftligt. Ingen benskörhet här inte. Det kanske beror på att jag har burit på många kg övervikt länge?)
Metabolic age - 61 ( ja men hallå! man har kondis som en 61 åring. Skjut mig)
Visceral fat raiting - 10 ( indikerar mängden bukfett alltså fett i buken. Över 13 är jättefarligt)
Ideal body weight - 62,1 ( ja, tack)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar