fredag 30 november 2012

Fredag i dag då

Vaknade kl 05.30 av att min rygg höll på att gå av mitten nere vid svanken ungefär.
Jag MÅSTE investera i en ny säng innan jag döööör.
Nu har jag sovit skit i snart en vecka pga astman och då behöver man inte en ryggjävel som krånglar också.
Apropå astman, så är jag mycket bättre idag. Jag satt i en sån där ventolinmaskin på VC i går morse och det var rena himmelriket.
Jag fick mig en riktig tankeställare den här gången angående min rökning. Även om, eller snarare, tack vare att, jag inte röker mycket eller ofta så borde jag kunna lägga av helt.
Nästa gång det är fest så ska jag pröva de där nikotinpåsarna som de gör reklamför på tv:n.
Det är ju bara gammal vana som gör att jag vill ha en cigg så fort det är en liten fest på gång. Eller det har inte med det att göra heller för om jag är bara med ickerökare så blir jag inte alls sugen på en cigg. jag har ett konstigt socialrökbeteende som ingen annan har.
Ja ja....hur jag än gör så var det jobbigt att ha sån hemsk astma igen. Jag hoppas att jag inte dör av kvävning för det måste vara det värsta sättet att dö på.
I dag har jag klivit upp ur sängen, duschat, klätt på mig, ja t om bäddat sängen.
Jag skall ge mig ut på de snöiga vägarna i eftermiddag med den nya bilen. Det får bli 4WD på i dag.
Jag måste ge mig ut och handla idag igen. Jonny kommer hem i morgon och det vore ju lite mysigt att ha lite mysmat hemma och bjuda på. Vet inte riktigt vad ännu men jag har ju hela, halva dagen på mig att fundera ut något gott att käka.
Förslag någon? Ingen fet och tung mat för det tror jag att han fått nog av "Over there" i tolv dagar. Räkor åt vi sist han kom hem. Inte pasta eller ris. lax skall vi äta idag. Kyckling är han bara så där måttligt förtjust i. Det verkar som om jag måste googla på det där :)
Nu står min gröt och blir kall.
See you!

P.S 1 kg till på vågen. Minus 15 kg på snart 4 månader :)

2 kommentarer:

  1. Grattis till dina minus! <3 Pappa Bosse var ju en som påstod sig kunna vara utan rökat...men som ändå rökte! Ta det lite lugnt nu med allt som ska fixas...bara för att du råkar vara lite piggare betyder ju inte att du ska ränna runt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lasse behövde inte heller röka(cigg alltså). Jag ska ta det lugnt i dag. Calle ska få hjälpa mig att handla. jag har en massa would have, could have, should have i mitt huvud men jag vilar.

      Radera