lördag 27 juni 2026

Nu är vi i fucking Åmål.

​I går landade vi på en liten camping vid Mälarens västra strand. Vi står vid vattnet med fin utsikt över Mälaren. Samtidigt som vi äntligen fick gräs istället för grus framför bilen. Vi kunde sätta upp vårt hundstängsel så att hundarna kan röra sig mer fritt. Natten till igår vaknade Lilla My och höll oss vaken hela natten. En duktig kvinna på en djuraffär i Säffle sålde på mig en spray med lugnande effekt på hundar och i natt har vi alla sovit som små grisar. 

Igår blev det grillmiddag vid husbilen. Vi hade tagit med oss fint kött hemifrån och till det blev det kokt potatis, gräddsås och en sallad. Äta på restaurang är inte alltid godast🍽️



Jag och Jonny avslutade kvällen med en sängfösare vid bilen.


I dag åker vi inte vidare utan stannar här i Åmål en natt till. Vi tar oss en promenad in till centrum lite senare. Det är tydligen något slags Åmålkalas där inne i dag. Vi hoppas på att kunna äta en bit mat och ta oss en öl. 


Inga kommentarer: