lördag 5 november 2011

GLÖGG

Jag och Ludde åkte på Gränby vid tio-tiden.
Men först så skulle vi fylla på kylarvätska.
- Den skall vara blå eller grön, hade Jonny sagt innan han åkte. - Absolut INTE röd, sa han också.
- Du skall ha den röda, sa tjejen på Statoil när hon hade kollat i datorn.
-??????, tänkte jag och ringde till Jonny i Kina.
- Ta den blå, sa han - Ok, sa jag och bad en stilla bön.
Nu har vi varit till Gränby och en sväng ut till husvagnen för att hämta lite grejer och motorn går fin fint, så det var välan tur att jag lyssnade på min gubbe då.

Nu har jag hittat en tetra med glögg från 2009. Den smakar gott och jag känner hur julpirret smyger sig på. Jag handlade en julklapp till i dag också. Det går sakta men säkert.
I morgon är det bara tre veckor till första advent.
Mmmm, glöggen smakar underbart!

5 kommentarer:

  1. Jag såg dig på vägarna kl.10. Jag var på väg till stallet. Och du låg bakom mig när du svängde upp til statoil :)

    Jag har oxå köpt glögg ocg pepparkakor. *JULMYS*

    SvaraRadera
  2. Var det du som körde med släpet? Jag tänkte att det var du :)

    SvaraRadera
  3. Japp, det var jag :)

    Haha....vad vill du veta om blogspot? :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill veta hur man lägger in html-koder i marginalen. Jag vill ju ha min kalender och vädret, länkar till bloggar mm mm.

    SvaraRadera
  5. När du loggar in så kommer du till instrumentpanel. Välj Design och då får du se din mall på hur du har din design. Välj därefter "Lägg till en gadget". Där kan välja bl.a. att lägga in en html-kod. Det finns massor med olika gadgetar att välja på.
    * Lägg till text
    * Bilder
    * Blogglista - att lägga in favoritbloggar på.

    Du kan alltid välja olika mallar, beroende på hur du vill att dina gadgetar ska ligga. Jag har gadgetar på båda mina sidor och de skrivna inläggen i mitten. Du kan även byta plats på dina gadgetar beroende på vilken ordning du vill att dom ska ligga. Hoppas du hänger med på hur jag menar :). Blir lätt sen när du ser allt framför dig.

    SvaraRadera