söndag 20 november 2011

Storstäda och storhandla

Detta är vad som står på schemat i dag.
Till allas förtret så är det faktiskt dags att städa igen.
Jonny får stanna hemma och städa med två medan jag tar med mig en odåga till affären.
Det går sjukt mycket mat här hemma nu för tiden.
Nu är det dags att börja med fina långa matlistor igen för så här kan vi inte ha det.
Det blir väldigt dyrt att handla för flera hundra varje dag.
För att inte tala om idéerna till olika middagar.
Det känns som om jag lagar samma mat varje dag.
Igår åt vi Paella, det var gott men killarna var väl måttligt förtjust i att blanda skaldjur och kyckling :)
Jag fick ett tips av Frida på laxgryta , det får det bli i dag.
Jag emottager tacksamt fler middgastips.
Det behöver inte vara superenkla och supersnabba recept.
Jag lägger gärna tid på middagen bara det blir gott till slut.
Jag kommer ju hem i sjysst tid de flesta eftermiddagar så jag har tid att lägga tid på matlagningen, dessutom så tycker jag ju att det är roligt att laga mat.

I dag skulle jag vilja gå och äta brunch på Odinsborg men risken är väl att det inte händer någonting här hemma då, så vi lägger det på is till någon annan söndag.
Man kanske skall smaka den nya glöggen och slå in julklappar istället.
Förena nytta med nöje :)
Ja, inte kommer jag sitta sysslolös i dag i alla fall, det är ett som är säkert.
Helgerna brukar kunna gå med en faslig fart och denna söndag är säkert inget undantag.
Nu skall jag fortsätta med min mysmorgon.
Kaffe och tidning..Ahhh!
Ops! Nu plingar det i min telefon, någon vill visst spela Wordfeud med mig :)
Ja! Jag kommer!
P.S Min syster säger att hon har problem med att lägga in kommentarer på min blogg men jag vet inte riktigt varför. Har du också problem med det? Tala i så fall om det för mig så skall jag försöka åtgärda problemet så fort som möjligt.  Hon beskriver det som om att allt hakar upp sig och låser sig. Hmm, vet inte vad det kan vara då?

3 kommentarer:

  1. Jaha, bra att bloggen visar vad mitt schema är.

    SvaraRadera
  2. Jag kan skriva kommentar. Ha en skön söndag :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen min dotter gör rätt för sig hemma hos er, sätt henne i städning också är du snäll... hälsar Linas förkylda mamma

    SvaraRadera