lördag 5 november 2011

Härlig känsla

Jag vaknade sraxt före klockan sju och kände mig trött, trött och trött.
Ååå, nej, tänkte jag. Vad är kockan och när börjar jag i dag?
Det tog ett par sekunder innan jag förstod att det är L*Ö*R*D*A*G i dag :)
Är det en härlig känsla, eller är det en härlig känsla?
Vakna tidigt, veta att man har hela härliga lördagen framför sig.
Jag njuter nu. En kopp kaffe och min dator och inget annat som "måste göras".

Till min stora förvåning så hörde jag ljud från Ludwigs rum, han är vaken, tittar på film och BYGGER PÄRLPLATTOR!!
Man skall tydligen aldrig sluta förvånas här i världen.
Han hade vaknat av en mardöm och inte kunnat somna om kl 05.30....ja ja...vi får se hur länge till som han är vaken innan han somnar om och sover bort hela dagen :P

I dag har jag inget inplanerat, som sagt men rent spontant så skulle jag vilja baka muffins, handla julklappar och laga middag. Men jag får se vad livet har att erbjuda.
Jag kanske bestämmer för att göra något helt annat eller absolut ingenting alls.

I dag är det synd att jag inte har någon grav att åka till.
Jag vet ju inte ens var det finns en kyrkogård med en minneslund någonstans här i Uppsala. Hmm...
Man behöver inte åka någonstans för att minnas och sörja. Det går bra att minnas dem här på bloggen och tända ljus här hemma, också.
Mamma
1938-1987
Pappa
1935-1992
Lasse
1959-2006
Graven

1 kommentar: