måndag 28 november 2011

Upp å hoppa!

Efter en skön natt med drygt sju timmars sömn bakom mig så är jag nu redo för en ny vecka.
I kväll har vi en föreläsning på tre timmar efter arbetet så då känns det ju skönt att inte vara helt död redan från morgonen.
I går hade vi en mysig 1:a advent med alla ungdomarna.
Jag bjöd på rökt lax, potatis och hollandaisesås.
Efter middagen drack vi glögg och käkade pepparkakor.
Nu börjar det lacka mot jul så nu är det snart dags att göra LISTAN...
Min gigantiska inköps/att-göra-lista så att man har koll på hur och när allt skall ske.
I går erbjöd sig killarna och Jonny att baka några sorters kakor! man skall aldrig sluta att förvånas.
Själv tänkte jag ta tag i bakningen nästa helg.
Mommas plättkakor och knäckkokning står på agendan.
Knut snackade något om hallongrottor och bregottkakor.
Saffransmuffins är ett "måste" i år känner jag.
Jag undrar var mammas recept på skedkakor finns någonstans, för de kakorna gick inte av för hackor inte.
Jag har ju kvar mormors receptbok, jag undrar om de står där kanske?
Ja men , nä men här kan jag inte sitta och fundera på julkakor inte.
Nu måste jag börja fokusera på en ny arbetsvecka. ha de gott!
P.S Vi fick pyttelite snö igår men nu är det plusgrader igen så den snön är inget att hänga i julgranen inte. På onsdag skall vi få 8 plusgrader och en stor sol......det ser ut att kunna bli en grön jul i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar