söndag 13 november 2011

Fars Dag

I dag skall vi fira våra pappor med buller å bång.
Här hemma blir det Chicken a la king a la Astrid Munther och en farsdagstårta till efterrätt. Jag köpte lite sill till förrätt för då vet jag att Jonny blir glad.
Alla killar har inte vaknat ännu men när de gör det så skall vi kolla på "Så mycket bättre" tillsammans.
Egentligen så tycker jag väl att morsdag och farsdag är ganska löjligt och kommersiellt men vi brukar ha ganska mysigt tillsammans hela familjen så det känns roligt att laga något speciellt och samla hela familjen kring middagsbordet ändå.

Min egen far tänker jag också på idag.
Det var på farsdag 1992 som jag såg honom för sista gången.
Jag och Jonny hade varit hemma hos honom och Eivor och lagat en god middag.
Jag minns hur han satt i en korgstol i hallen och kramade pojkarna hej då.
Och sedan så såg jag honom aldrig mer.
Den 19 November så gick han bort.
Det är tur att man inte vet i förväg vad som kommer att hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar