torsdag 17 november 2011

Soppa & våfflor

Ja, är det torsdag så är det.
Trotts att jag slutade kl 13 så kom jag inte hem förrän kl 16.30.
Två burkar köttsoppa att värma och våffelmix snodde Jonny ihop lite snabbt.
Det var en helt ok torsdagsmiddag.
Calle hade inget jobb i dag så för en gångs skull så var det vi fem till middag.
Det var såå trevligt, jag skrattar så gott när mina pojkar kör i gång med sitt snack och sina skämt.
Knut och Calle har tvättstugan ikväll.
Det är skönt att de tar tvättstugan så slipper jag få all deras tvätt också för det passar aldrig att tvätta alla här uppe.
Alla bara MÅSTE tvätta samtidigt och då finns det ingenstans att hänga.
Vi har ju en finfin tvättstuga i huset så det är ju bara dumt att inte utnyttja den.

Jag köpte en ny jacka ute på Thun´s i dag.
En svart parkas....typ.
Den ät lång och varm och skön.
Jag kommer att trivas bra i den i vinter.
Om det nu blir vinter i år?
I går och i dag var det ruskigt kallt på morgonen och förmiddagen men sedan plir det plusgrader frampå eftermiddagen.
Det behövs en vinter jacla i allafall, vare sig det har kommit snö eller inte.

Nu när jag har gjort snyggt i köket efter gänget så skall jag lägga mig i soffan och spela Wordfeud, den nya nätdrogen.
TREVLIG KVÄLL!

2 kommentarer:

  1. Ååååååå Våfflor, det va längesen kanske blir det i morgon. Kram!

    SvaraRadera