tisdag 8 november 2011

När blir du glad?

Jag frågade barnen på mitt jobb den frågan i går.
Jag tänkte sätta upp svaren tillsammans med en bild över deras hyllor.
Jag fick många olika svar vill jag bara meddela.
Allt ifrån: -När jag går på kalas, till - När mamma hämtar mig.
När jag kom hem så funderade jag på den frågan själv.
När blir jag glad?
När solen skiner, när det är lördag, när jag är bortbjuden på middag.
Jag blir glad när någon av killarna tar sig en extra sekund och pratar några ord med mig.
Jag blir glad av att vara i husvagnen, när hela familjen är samlad och av att någon ringer till mig bara för att surra och snacka skit.
Jag blir glad av ganska små och enkla saker.
Jag behöver inte vinna två miljoner på lotto eller bli bjuden på värsta lyxsemestern för att bli glad.
Jag kan känna glädje över att vara frisk och ha ett arbete att gå till.
Jag är glad över att jag har en fin familj och vänner som faktiskt vill umgås med mig.

Vad gör dig glad?
P.S Vad tycker du om Ozzys låt då, här brevid. Skitbra va?
Visst, visst visst!?

2 kommentarer:

  1. Mina barn gör mig glad...viss musik och vissa filmer...DU gör mig glad!

    SvaraRadera
  2. När mina barn mår bra och är glada är också jag glad. Jag är också glad för småsaker.

    SvaraRadera