torsdag 29 maj 2014

Kristi himmelfärdsdag

Jag vet inte hur många som vet varför vi är lediga i dag.
Vet inte heller hur många som längre bryr sig.
Det känns som om Sverige skulle behöva omförhandla sina helgdagar över året.
Så här gick det till på förskolan i går:
Barn 1: Varför är vi lediga i morgon.
Jag: Därför att Jesus åkte upp till sin fader i himmelen för flera tusen år sedan och det minns vi genom att vara lediga om man tror på Jesus och Gud.
Barn 2: Jag tror på Jesus.
Jag: Gör pappa och mamma det också?
Barn 2: Nä!
Barn 1: Min mamma och pappa tror på allt. De är så lättlurade.

Ja, lättlurad eller ej.
Jag tänker i alla fall njuta av min lediga torsdag genom att vara ute i solen och plantera blommor. Kanske ta en cykeltur och se mig om i byn.
Jag skall ha en mättande dag i dag. Dvs att jag inte behöver räkna points, utan äta  till jag blir mätt av de "rätta" råvarorna.
Vad händer hos dig då?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar