tisdag 4 augusti 2015

Fem kilo

Hur fasen kunde jag låta det gå så långt?
Jag har gått upp fem kilo i vår och sommar.
Alltså fem kilo!
Det är sjukt svårt att gå ner fem kilo,  men tydligen inte så svårt att gå upp dem.
Ska jag lära er hur man gör?
1. Drick mycket rose´vin. Ett glas var och varannan dag blir bra.
2. Hoppa över havregrynsgröten till frukost och ät smörgåsar istället.
3. Ät en glass då och då.
4. Ta gärna ur chipsskålarna som står framme på varenda bjudning hela sommaren.
5. Gå på bio och käka biogodis.
6. Sa jag att det var bra att dricka en kall öl i solen också?
7. Pizza på världens godaste pizzeria när man inte orka laga mat.

Ja, nu är jag lite orättvis mot mig själv för två pizzor på en sommar och två biobesök med en godispåse gör inte att man går upp FEM kilo!
Sa, jag att det var fem.....kilo?
Nu är det jag som tar nya tag.
Nu är det mättande mat som gäller här hemma.
Gahhh! Jag blir så sur på mig själv när jag låter mig släppa taget. Nu kan man ju också tycka att det är jäkligt orättvist att jag skall gå upp fem kilo för att jag släpper taget i några veckor, men jag borde ju ha lärt mig vid det här laget att jag är en sån.
En sån som går upp bara jag tittar på mat, så fort jag tänker på glass och när jag drömmer om smågodis.
Fuck!
Ja, jag är arg på mig själv nu.
Men gråta och svära hjälper inte, det är bara att ta nya tag.....igen.
Som alla andra beroendemänniskor så får an ett och annat bakslag och det är bara att svälja ilskan och resa sig igen.
Slå på mig själv hjälper ingenting.
I dag kom fina Cinis hit och gav mig värdens finaste klänning som jag SKALL komma i.
Hon gav mig den fastän hon tycker om den själv bara för att ge mig en morot.
Tack för det, det hjälpte.
Förhoppningsvis kan jag ha den på någon fest innan vintern kommer.
Jag skall sätta fart nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar