lördag 1 augusti 2015

Jag är inte bitter.....typ.

Nu när semestern är över och vi har flyttat hem till stan  igen, DÅ kommer solen.
Jag ser att det skall vara sol och 20 grader i Hållen hela veckan.
Typiskt!
Ja ja, det är skönt med sol i stan också, men man kommer inte ut på samma sätt här som där.
Ute på landet är man ju ute hela tiden.
Här i stan måste man liksom bestämma sig att man skall gå ut.
Ja! Jag skall sluta tjata om vädret.

Över till något helt annat.

I dag kommer goda vänner hit på middag och jag kom på den lysande ide´n att vi skall äta kräftor.
Jag skall bjuda på heta cajunkräftor och bröd.
Bra ide´va?
Jag vet att de gillar skaldjur lika mycket som vi gör så det blir säkert en lyckad middag.
De håller på att renovera sitt kök och Jonny är där och hjälper till så mycket han hinner.
De hjälpte oss massor i vintras när vi renoverade vårt kök så det känns bra att kunna "betala" tillbaks.
Det är skönt att bli bortbjuden på middag också när man är mitt uppe i en renovering.
Skönt att komma bort från byggdamm och oreda för en kväll.
Så gjorde de för oss i vintras och det var underbart att få hoppa ur byggkläderna och gå bort på lyxig middag för en kväll.

Nu skall jag åka och handla. så att jag kan komma hem och sätta mig på balkongen eller på gården och njuta av det vackra vädret.

Jag önskar dig en trevlig lördag i solen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar