fredag 24 juni 2016

Sju vita veckor

Jag har en nykter sommar framför mig.
I sju veckor skall jag äta det långtidsverkande morfinet. Eller rättare sagt, jag har tabletter för så länge men det är individuellt hur länge man käkar dem. Jag har räknat med att käka alla mina "painkillers". Det är ju bara dumt att sluta tidigare eftersom jag inte kan träna som jag skall utan morfin.
Många har frågat mig hur det skall gå att inte dricka någon alkohol på så länge?
Jag får väl skylla mig själv kanske, eftersom jag ofta framstår som den dom alltid "måste" ha något i glaset.
För min del känns det bra att inte dricka alkohol, att vara nykter spelar ingen roll.
Jag har bara fokus på att få igång mitt ben och att så fort som möjligt komma igång med mitt liv.
En nykter sommar känns helt ok, t om 
bättre än ok. Det skall bli skönt att kunna äta min medicin och inte hålla på att laborera med den bara för att kunna "unna" mig.
När jag fyller 50 vill jag dricka champangen som jag köpte på båten, men det är också det enda jag längtar till.
Det är prick sju veckor till dess.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar