onsdag 29 juni 2016

När jag blir frisk

Alltså min lista är så lång.
Listan jag har i huvudet på allt jag vill göra när mitt knä är ok igen.
När min värk är borta och jag kan gå igen.
Då skall jag:
Promenera varje dag
Göra fint i min trädgård 
Putsa alla fönster
Laga mat, mycket mat, fin mat
Baka
Cykla överallt
Dansa
Träna
Resa
Gå på stan och shoppa
Promenera från mitt hus ner till havet
Plocka svamp
Rensa i rabatterna
Aldrig mer sitta stilla
Simma
Gunga
Gå på festivaler och konserter 
Sa jag dansa?

Listan är hur lång som helst och jag vill göra allt och lite till.
Jag har suttit färdigt nu, tycker jag.
Det första jag skall göra när jag kan flytta ut till Hållen är att rensa i rosenrabatten.
Där är så mycket ogräs att man inte ser rosorna ens.
Jag vill göra så mycket.
Jag har väntat så länge.
Jag längtar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar