fredag 6 januari 2012

Lycka är...

...en kalkon i marinad. Jag ser redan fram emot middagen.

...en nybryggd kopp kaffe. Det doftar ljuvligt här!

...att flera av mina orkidéer har börjat blomma. Detta är den finaste av dem alla som jag fick av Eivor för två år sedan. Nu äntligen blommar den igen.

Å titta! Lilla Brudikidén också :)

...att mina tulpaner fortfarande är rosa och vackra på köksbordet. De viskar - Våren är snart här!

...att det inte regnar i dag utan att solen faktiskt lyser över hustaken.
Ja, man skall vara lycklig över de små tingen i livet. Just i dag är jag lycklig över dessa vardagssaker. Jag är också lycklig över att jag var på fest hos grannen i natt och drack upp hennes vin men att jag i dag mår som en prinsessa och att det bara är fredag och jag har tre härliga, lediga dagar framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar