söndag 1 januari 2012

Nyårsafton

Det blev en riktigt trevlig kväll hemma hos Erik och Anna.
God mat och trevliga människor. Vad kan man mer begära?
Den misslyckade förrätten som vi gjorde blev riktigt lyckad till slut.
Tack vare Jonny som sa att de fula pirogerna dög och det gjorde de också.
Min cliffhanger angående efterrätten skall nu få ett slut. jag gjorde en chokladpannacotta med vaniljgrädde, körsbär i rom och krossade mandelskorpor. Det var mumsigt.
Anna och Eriks oxfile med potatiskaka och gräddsås var fantastiskt god.
Nu blir jag hungrig bara av att tänka på all den goda maten :)
Tolvslaget firades vid slottet och det var en härlig upplevelse. Så mycket människor och alla dessa vackra fyrverkerier som man såg runt om i staden. Jag är så glad att vi gick dit.
Detta vill jag göra om varje år f rom nu!

Här kommer lite suddiga bilder från kvällen.





Tack Erik och Anna för en jättetrevlig nyårsafton.

1 kommentar: