söndag 22 januari 2012

Libanon

Landet vi valde att ha som tema i går var Libanon.
Vi bjöd på Libanesisk mat och Libanesiskt vin.
Jag tyckte det blev gott och det tror jag nog att våra gäster också tyckte. Det blev lite mycket Libanesiskt vin så därför har jag haft huvudvärken från helvetet i dag. Men nu är jag pigg och allert igen :) Dessutom så har jag inte haft något internet i dag förrän nu så det är därför som mitt inlägg kommer så sent.
En liten film på Nina som kom och dansade för oss


Här kommer menyn
Förrätt
Vitlök & chillifrästa musslor i vittvin och friterad halumi

Varmrätt
Lammfärsspätt med Tabouleh (Bulgursallad)
Tillbehör
Haricot verts i het tomatsås, Hoummus, Baba ghanough,vinbladsdolmar samt fetaoströra.

Efterrätt
Layali Lubnan
(Libanesiska nätter)

Några bilder från gårdagskvällen.
Tack Nina för att du kom och dansade för oss. Gästerna blev glatt överraskade :)



Detta är vinnarlaget i "Med andra ord"
Fina Anna!
Det här laget var bäst med de var lite för snälla mot oss andra så vi gick om dem och vann. Surt, sa räven ;)

Det var väldigt stressigt med den här lilla djävulen som rann så fort.

2 kommentarer:

  1. Trodde först att det var du som bjöd på magdans, men så var inte fallet alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....Näe, det var inte jag. Nina är jätteduktig att dansa.

      Radera