söndag 8 januari 2017

Tillbaks till jobbet

I morgon börjar jag arbeta igen.
Tillbaks till förskolan efter 1 1/2 år som sjukskriven.
Det skall bli roligt men samtidigt känns det lite läskigt att börja jobba igen.
Roligt att träffa barn och kollegor men läskigt eftersom jag fortfarande har ont.
Ont både i mitt opererade knä och i det andra knät, plus i mina armar och händer.
Det kan bli bra för mig att börja komma igång och röra på min gamla kropp.
Onda leder mår bättre av att röra sig. Samtidigt som jag har börjat träna igen. Jag skall försöka träna tre gånger i veckan men två gånger är bättre än en och en gång är bättre än ingen gång alls.
Jag måste vara snäll mot mig själv och tycka att det jag gör är bra, även om det bara är småsaker.
I morgon blir en lång dag, först studiedag 8-16.30 och sedan födelsedagsfirande i Sollentuna hos Calle och Agnes.
Min lilla Callekille fyller 26 år. Jesusamalia!!
Det blir en tidig kväll i säng för Maggan i kväll.
God Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar