söndag 15 mars 2020

Spännande

Nu är det mycket som händer. Då tänker jag INTE på Corona, utan på att vi köpt båt och att de startar med renoveringen av vårt badrum i morgon.
Jag längtar till sommaren och till semestern.
Jag längtar till att båten står här bakom huset och vi kan gå ut och slipa, måla, riva ut och bygga upp nytt och fint.
Jag längtar till att badrummet hemma är färdigt och vi kan flytta hem och ta tag i en riktig storstädning.
Vi har inte städat rejält på flera månader och fönstren är inte putsade sedan 1875.
Vi kommer nog att köpa städning, för vi orkar inte. Båda hatar att städa, ingen av oss kan städa så då kan vi lika bra leja bort skiten.
Om Coronahysterin lägger sig snart så har vi mycket skoj inplanerat i vår, men vi får se hur mycket som blir av.
Nu skall jag göra lite käk och sedan kolla på serier.
Vad skall du göra denna söndagskväll??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar