tisdag 1 juni 2021

Sommar, sommar, sommar....

Första juni. Första dagen på den första sommarmånaden.
Bästa tiden på året innan semesterstressen och solångesten sätter in.
Paniken jag brukar känna att sommaren snart är över innan den knappt har börjat brukar komma runt midsommar.
Men just nu njuter jag av att ha heeeela låååånga sommaren framför mig.
Gå på jobbet i klänning, äta mellanmål ute och skrämma slag på omgivningen med mina vinterbleka ben.

Men det bjuder jag på.
Hahaha...
Nu blev jag sugen på ett glas rosé bara för att solen skiner där ute,
Men jag skippar det.
Ska jag komma i min klänning till Calles bröllop så måste jag välja mina ggr när jag unnar mig,
Jag unnade mig för lång tid framöver i lördags. På lördag är vi bjudna till Stenskär så då skall jag väl också unna mig antar jag,
Sitter här med två laxbitar, undrar vad jag skall göra med dem?
Steka? Koka? Köra in i ugnen? Pasta till? Eller kanske ris?
Jag får trolla med knäna, det brukar funka.
Du kanske har något bra middagstips för två som innehållet 300 gr laxfilé.

Fick min första vaccindos i dag. Det verkar gå bra. Det gjorde inte ont, jag har inte reagerat på något vis och jag har inte fått in 5G ännu.
Gör din plikt och ta vaccinet när du bli kallad!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar