tisdag 17 januari 2023

”Jobb”igt…

Den 14 december arbetade sista dagen före jul, sedan var jag ledig fram till 10 januari.
Förra veckan jobbade jag varje dag tisdag-torsdag.
I går morse fick jag frågan om att jobba hela dagen, men eftersom Jonny var i Stockholm (kan inte lämna hundarna ensam så många timmar) och jag dessutom känner mig lite snuvig, så sa jag nej.
Sedan gick jag här hemma hela dagen och mådde dåligt. Jag har liksom inte riktigt vant mig vid att jag bestämmer själv. Jag FÅR säga nej när de ringer från jobbet. Jag behöver egentligen inte ha någon anledning alls att inte jobba. Men ändå känns det som om jag skolkar från skolan, som om jag gör något förbjudet när jag inte säger ja när jobbet ringer.
Jag vill ju inte säga nej för ofta heller för då kanske de slutar att ringa. Men jag säger oftast ja när de hör av sig. Jag vill ju jobba, men inte om jag inte mår bra.
Nu är det drygt ett halvår sedan jag sa upp mig, men jag har inte riktigt vant mig vid mitt nya liv ännu.
Att jag får bestämma och att jag inte behöver jobba om jag inte vill eller kan. Att säga nej utan dåligt samvete och utan prestationsångest är något jag måste öva på.
Önskar dig en bra tisdag. I dag skall jag lyssna på min bok medan jag städar lite här hemma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar