tisdag 27 juni 2023

Solokvist

Nu är jag och hundarna själva här i Hållen. 
Jonny åkte in till kontoret i Tullinge tidigt i morse. Det var meningen att jag också skulle åka hem då jag hade en tandläkartid i dag kl 10.20. Men den blev inställd och vädret är härligt så istället för att sätta mig i en lägenhet inne i stan valde jag att stanna här med hundarna. 


Jag och Jonny behöver lite ensamtid också, vi är ju tillsammans 24/7  när jag inte jobbar och han jobbar hemma. 
I morgon em åker jag hem för vi skall se Johan Glans på Parksnäckan i morgonkväll.
På torsdag skall vi träffa Alfred och sedan åker vi ut hit till Hållen igen 
Vi har planer att åka ut med Charlie (husbilen) i helgen, men vi får se vilket väder det blir och så. 
Jag har hittat en mysig ställplats med lyxig restaurang utanför Gävle som heter Peters Sjökrog. Så dit funderar vi på att åka. 
I dag skall jag bara lyssna på bok och fixa lite med tvätten. Jag hittade lådan med alla bebislakan och bebistäcken som jag håller på att tvätta upp. 
En del går att rädda i allafall. Jag tänkte att de duger att ha här ute när lilla Alfred kommer på besök. 
Tyvärr hade vi fukt i vår källare i vår villa i Östersund så en del saker har fått fläckar som inte går bort.
Men det mesta har jag räddat med tvättmedel och lite klorin.

Nu fortsätter boken…




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar