torsdag 27 juni 2013

Sweden Rockabilly Festival

I dag åker jag och Gubben ner till Skara för att rock´n rolla på gammalt hederligt vis.
Vi skall nämligen på Rockabillyfestival.
Ni som hänger med mig här på bloggen vet ju att jag är ganska nyfrälst när det kommer till det här med rockabilly.
Jag blev kär på riktig, kan man säga, när jag och Anna kollade in John Lindbergs Trio på Katalin i våras.
Nu skall de spela live på Parksnäckan här i Uppsala ikväll, så har du ingenting för dig?
GÅ DIT!!
Jag skall som sagt åka till Skara jag och se dem plus en massa andra band i morgon och på lördag.
Vi skall bo på hotell i Skara och bara dansa, dricka öl, kolla på gamla bilar och lyssna på bra musik hela helgen.
Jag har köpt två klänningar som jag skall ha.
Vi råkade bara läsa om den här festivalen för några veckor sedan och köpte biljetter direkt.
Det kanske är skittråkigt, men det tror jag inte.
Undrar du hur jag lyckades övertala Jonny att följa med?

De serverar ju öl hela helgen, dessutom så gillar han tjejer med pinupklänningar och det är bilutställning i fem klasser på lördagen.
Han skall nog också bli frälst skall du se, ge mig lite tid bara :)

Klicka på bilden så kommer du till festivalens hemsida.

2 kommentarer:

  1. Meeen guuud va kuul! Jag vill oxå....! Have fun å Välkommen till Västerås näsat helg....många bilar å Rock and Roll på alla plan! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skippar nog Powermeet i år också. har inte varit i husvagnen på flera veckor. Det skall bli skönt att bara åka dit och vara i några dagar. Men jag hoppas att ni får roligt. Ska ni bo hos Catrine?

      Radera