onsdag 5 oktober 2016

Inga feta på Stadium i alla fall!

Skulle köpa nya träningskläder i går.
Det var lättare sagt än gjort det.
Till Jonny fanns det massor av byxor och tröjor i XL. På herravdelningen hängde det massor av kläder i alla storlekar.
Men när jag kom in på damavdelningen var det slut på valfriheten.
Jag hittade ETT PAR TAJTS i storlek 46, fast det stod att alla byxor skulle finnas i storlek 34-46.
Jag bläddrade igenom alla deras klädställningar och jag hittade endast ett enda par i min storlek.
Men det fanns säkert trettio par i 34 och 36.
EN ENDA träningströja hittade jag också. Medan det hängde meter på meter med små, små tröjor, magkorta tröjor, tröjor med bar rygg osv osv.
Inte faan kan jag gå och träna i en magtröja eller i en tröja med bar rygg!!
Det är alltså inte meningen att tjockisar skall kunna gå och köpa sig snygga träningskläder utan problem!?
Vi tjockisar kanske borde hålla oss hemma och inte springa runt och visa oss i träningskläder på ett gym!?
Det är faan inte så lätt att bestämma sig när samhället redan har bestämt åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar