tisdag 4 april 2017

En tisdag mitt i livet

Vaknade 03.30 av huvudvärk och kissnödig.
Låg och funderade. Tankarna åker runt i skallen när man ligger vaken om natten. Oron sprider sig i kroppen och det enda man kan göra är att bara ligga där. 
Spelade lite Wordfeud och somnade sedan om efter en timme.
Efter ytterligare en timme ringde larmet. Nu sitter jag här med rufsigt hår, ett sår i näsan som inte vill läka och huvudvärken som inte vill ge med sig.
Börjar jobba om en timme.
I dag tänkte jag promenera till jobbet men jag känner mig lat och tar nog bilen istället.
Skall skjutsa sonen till Ackis i em. Han behöver mer medicin innan han åker till flickvännen i Stockholm.
Det är grått ute i dag.
Undrar vad vi skall äta till middag? Måste nog handla.
Kaffet i koppen är redan slut.
Måste resa på mig nu och göra mig i ordning.
Orkar inte.
Undrar om jag hinner med en kopp kaffe till?
Ser mig omkring i lägenheten och konstaterar att jag borde städa när jag kommer hem.
Får se om jag orkar det?
Det är tisdag.
Fjärde april tjugohundrasjutton.
Undrar hur länge till man lever?
Tjugohundratrettio? Fyrtio?
Funderar du också på sådant?
Köpte ny badrumsmatta och matchande handdukar till toaletten, i går.
Skall fräscha till där när jag kommer hem... kanske.
Nä, nu MÅSTE jag sätta fart om jag skall hinna.
God Morgon!
(tror jag)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar